ورق گالوانيزه به ويژه در ساخت و ساز داراي مزاياي بسياري هستند. در اينجا برخي از مزايا ذكر شده است:

طول عمر طولاني: اگر از ورق هاي گالوانيزه در محيط هايي با ميزان خوردگي بالا استفاده شود ، بين 2 تا 5 سال دوام مي آورد. البته اين سالها بستگي به ميزان فولاد شما در برابر مواد خورنده دارد.

هزينه پايين تر: همانطور كه گفته شد ، ذوب فلز به خوبي چسبيده به يكديگر بوده و محصولي بسيار بادوام توليد مي كند ، در نتيجه هزينه نگهداري كمتر از گالوانيزه در مقايسه با ساير روش هاي استفاده شده براي جلوگيري از زنگ زدگي است. هزينه اوليه اين محصول ممكن است در مقايسه با ساير محصولات فولادي بسيار بالا به نظر برسد ، اما اجراي آن به دليل سرمايه گذاري بلند مدت بهترين گزينه براي اكثر پيمانكاران است (يعني به نگهداري طولاني مدت احتياج ندارد).

بازرسي آسان: از آنجا كه سالانه بايد سازه ها مورد بازرسي قرار گيرند ، روش بازرسي بسيار مهم خواهد بود. بدون نياز به آزمايش ويژه ، ورق هاي گالوانيزه را مي توان به راحتي و فقط به راحتي با چشم معاينه كرد و هزينه بالايي در تست كيفيت ندارند.

سختي: گالوانيزه يكي از سخت ترين پوشش هاي محافظ در بازار است. اين بدان معناست كه علاوه بر مقاومت در برابر زنگ زدگي ، از آسيب زمان حمل و نقل نيز در امان هستند.

تميز كردن آسان: اين محصولات را مي توان با آب قليايي اسپري كرد و در صورت لزوم با يك پارچه نرم پاك كرد.

صرفه جويي در منابع: فولاد گالوانيزه يكي از با دوام ترين و با دوام ترين محصولات است. همان حمام مذاب كه براي توليد ورق هاي گالوانيزه استفاده مي شود بارها و بارها قابل استفاده است.

تطبيق پذيري و قابليت اطمينان بالا: اين محصولات كاملاً مطابق با استانداردهاي بين المللي هستند ، بنابراين از اعتبار بالايي برخوردار هستند.

ماندگاري ورق گالوانيزه چقدر است؟

مي تواند مدت زيادي طول بكشد تا ورق گالوانيزه از بين برود يا زنگ بزند. همانطور كه در بالا نيز اشاره كرديم ، عمر مفيد ورق گالوانيزه بين 2 تا 3 سال است اما اگر خشك باشد و از باران دور نشود (به هر روشي كه توليد شود) مي تواند براي هميشه سالم بماند. فولاد گالوانيزه در نظر گرفته شده براي استفاده طولاني مدت در فضاي باز بايد از جنس استنلس استيل گالوانيزه گرم (يا حمام مذاب فلز روي) باشد كه معمولاً در محيط هاي مختلف تا 5 سال دوام مي آورد. براي مشاهده قيمت ورق گالوانيزه به تجارت فلز مراجعه كنيد.

با اين وجود ، مي توان از نقاشي براي محافظت بيشتر از ورق در محيط هاي فولادي گالوانيزه استفاده كرد كه مقاومت در برابر خوردگي عناصر بسيار بالا يا به اصطلاح خورنده است. با اين وجود ، حتما قبل از رنگ آميزي ، خشك و عاري از هرگونه آلودگي ، از جمله نمك روي و هر نوع محلول كرومات را تميز كنيد. اين كار را مي توان با استفاده از مواد شوينده و تهويه فلزي انجام داد.