آهكی بودن خاكها،PH بالا، ماده آلی كم و بی کربنات زیاد در آب آبیاری از عواملی هستند كه قابلیت استفاده این عنصر را برای گیاهان محدود كرده و خسارات جبران ناپذیری را بر میزان تولید و كیفیت محصولات وارد می نماید. علائم و عوارض ناشی از كمبود این عنصر در اكثر نقاط ایران و در اغلب محصولات به فراوانی به چشم می خورد. استفاده از سولفات آهن به همراه ماده آلی، گوگرد و باكتری تیوباسیلوس باعث بهبود شرایط تغذیه ای گیاهان شده و مصرف آن در دراز مدت می تواند کمبودآهن را برطرف سازد.


سولفات آهن به دو صورت سولفات آهن آبدار (FeSO4.7H2O) با 18 درصد آهن و سولفات آهن خشك(FeSO4.H2O) با 20 درصد آهن کاملاً محلول در آب تولید و به صورت کریستاله و پودری عرضه می نمائیم.


سولفات آهن برای برطرف كردن زردی و رنگ پریدگی برگها، افزایش میزان كلروفیل و فتوسنتز گیاه بسیار مفید می باشد.


آهن : مهمترين عمل آهن حضور در سيستمهاي آنزيمي گياه است. وجود آهن براي سنتز كلروفيل ضروري است زيرا كمبود آن باعث زردي يا كلروز در برگها ميشود. اهميت آنزيمهاي آهن دار به ويژه سيتوكرومها در عمل تنفس گياه واضح است.


آهن بصورت فرو Fe+2 جذب گياه ميشود. با وجود اينكه مقدار اين عنصر در خاكها زياد است اما علائم كمبود آن به وفور گزارش شده است. در خاكهاي قليايي و اسيدي به علت فقدان آهن محلول، اين كمبود بروز ميكند، مضاف بر آن مقدار بيش از اندازه برخي از عناصر مانند فسفر، روي، مس، منگنز و نيكل در خاك ميتواند به ايجاد اين كمبود كمك كند.


آهن یکی از عناصر ضروری برای رشد همه گیاهان می‌باشد که باعث تشکیل کلروفیل و بالا بردن سبزینگی گیاه و افزایش رشد و گلدهی و باردهی محصول می شود و درصورت کمبود آن کلروفیل به مقدار کافی در سلولهای برگ ایجاد نمی‌شود و برگها رنگ پریده به نظر می‌‌آیند. البته بجز رگبرگها، کل سطح برگ زرد رنگ می‌شود وابتدا این علائم در برگهای جوان وقسمت بالای ساقه مشاهده می‌شود و به تدریج کل گیاه را در بر می‌گیرد.